Activitat didàctica 2

ENTREVISTEM I FEM DE PUBLICISTES!

Què aprendran els alumnes?
Hauran de prendre iniciativa i anar a les diferents indústries que comercialitzen aigua a Caldes per tal d'informar-se tan bé com puguin de com funciona.
Més tard, amb tota la informació hauran d'aprendre a treballar en equip per decidir com fer un anunci creatiu i innovador per tal de fer publicitat sobre les següents indústries.

A qui va dirigida?
La següent activitat va dirigida a alumnes de cicle superior.

Desenvolupament de l'activitat:
S'organitzaran en grups de quatre o cinc nens i nenes i la mestra els donarà dues consignes:

1. Anar empresa per empresa amb el grup corresponent i preguntar tot allò que creguin necessari que cal saber sobre l'empresa, poden seguir l'esquema de preguntes següent:
   - Quin és el nom de l'empresa?
   - Quin any es va fundar?
   - Quants treballadors té?
   - Com funciona?
   - Només venen productes a Espanya o també a d'altres països?
   - Altres preguntes


2. Un cop hagin recollit tota la informació necessària, amb els mateixos grups i amb la informació que tinguin cadascun d'ells hauran de gravar un anunci on exposin tots els motius que creguin convenients per tal que la gent que ho miri s'interessi per comprar l'aigua a les empreses de Caldes de Malavella. Es pot fer una petita obra de teatre, un reportatge... però la gravació no pot durar més de tres minuts.

Aquesta gravació s'acabarà exposant davant tota l'aula. Al final de cada exposició, els altres grups comentaran si els ha agradat, si creuen que es podria millorar alguna cosa i avaluaran als seus companys.


Objectius:
  • Tenir iniciativa a l'hora d'anar a les empreses a buscar informació.
  • Treballar en equip i cooperar a l'hora de dur a terme la grabació i la presentació.
  • Ser creatiu a l'hora de fer l'anunci sobre les empreses.
  • Ser crític, autoavaluar-se i avaluar a la resta de companys des del respecte.

Avaluació:
  • Comprovar que en l'anunci apareguin tota la informació obtinguda de les empreses.
  • La creativitat i innovació dels alumnes a l'hora de fer l'anunci.
  • La duració i contingut del video.
  • Expressar-se correctament en l'anunci i, posteriorment, davant els companys. 
_____________________________________________________________________________

2 comentaris:

  1. Bon dia noies!

    En primer lloc creiem que el fet que els nens hagin d'anar empresa per empresa ens sembla exagerat i poc viable ( potser també perque no sabem a quina distancia està l'una de l'altre, si és fàcil accedir-hi...). D'altra banda cal tenir en compte que a no ser que hi vagin amb els pares els alumnes han d'anar sempre acompanyats d'un adult, i per tant no ens sembla viable aquesta part de l'activitat!


    Per la resta, la segona part és interessant i una bona idea! endavant! Ànims!

    ResponElimina
  2. Bon dia!

    Ens sembla molt bona aquesta activitat noies. És fresca, engrescadora i treballa molts àmbits que toquen les ciències socials. Si es disposa dels recurssos personals necessàris (més d'una mestra, voluntaris o altres) creiem que l'activitat pot dur-se a terme. És complicada potser però això farà que l'aprenentatge dels alumnes sigui més significatiu. La segona part és complementa molt amb la primera i és una bona manera d'avaluar el que els nens han après amb el conjunt de l'activitat.

    ResponElimina