Activitat didàctica 3

CONEIXEM ELS ROMANS


Què aprendran els alumnes?
Els alumnes coneixeran la vida que es feia a les Termes Romanes a partir de la cerca d'informació per poder respondre les preguntes formulades pel mestre. Per grups, hauran de preparar una de les respostes ben elaborada. Una vegada cada grup ha preparat la seva part, l'exposarà davant dels companys de manera que tots puguin saber una mica més sobre les termes. Per acabar de conèixer i veure les restes romanes, faran una visita guiada a les Termes Romanes de Caldes de Malavella.

A qui va dirigida?
Dirigida als alumnes de cicle mitjà.

Desenvolupament de l'activitat:
L'activitat constarà de dues parts:

1. En primer lloc, el mestre introduirà el tema dels romans i presentarà l'activitat als alumnes. Després, el grup-classe es distribuirà en cinc grups. A cada un d'ells els hi tocarà una pregunta que hauran de respondre a partir de la informació que trobin a Internet o a la bibloteca de l'escola. 
Tema:  LES TERMES ROMANES


Les preguntes són les següents: 

  • Què són?
  • A on eren?
  • Què s'hi feia?
  • Quines parts tenen?
  • Qui hi anava?
En segon lloc, hauran d'exposar la resposta que han elaborat davant de la resta de companys per 
tal de que tots sàpiguen el mateix. A continuació, elaboraran un mural conjunt on es reculli tota la informació.

2. Per acabar de complementar les preguntes, els alumnes assistiran a una visita guiada a les Termes Romanes. Així podran identificar les parts que es conserven, veure on es troben,...
I resoldre dubtes.

Objectius:
  • Ser capaç de buscar i seleccionar la informació (Tractament de la informació i de la competència digital)  
  • Redactar la informació trobada amb les pròpies paraules (Competència comunicativa lingüística i audiovisual)
  • Treballar i organitzar-se en grup (Competència social i ciutadana)
  • Expressar-se de forma clara (Competència comunicativa lingüística i audiovisual)
  • Respectar i aprendre de les presentacions de cada grup (Competència social i ciutadana)
  • Mostrar atenció i participar activament durant les exposcions i la visita guiada
  • Aprendre i conèixer les principals característiques de les termes.

Avaluació:
  • A la primera part, avaluarem que els alumnes hagin buscat i seleccionat correctament la informació.
  • Comprovarem que les respostes estiguin escrites amb les pròpies paraules.
  • Durant l'exposició oral, ens fixarem en la distribució del temps i de que tots  els membres del grup exposin.
  • Pel que fa a la segona part,tindrem en compte que els alumnes estiguin atents i participin quan toca. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada