Què aprendran els alumnes?
A partir de diferents números de la revista local, els alumnes hauran de buscar diferents característiques d'una revista per tal de conèixer l'estructura.
A continuació, hauran de buscar la informació que es demana, sintetitzar-la i elaborar una presentació per grups, per tal de demostrar que han après i reflexionat sobre algun fet important del poble.
A qui va dirigida?
L'activitat està pensada per alumnes de cicle superior.
Desenvolupament de l'activitat:
En primer lloc, s'organitza el grup-classe en grups formats per 3 o 4 alumnes. La mestra donarà a cada grup un número diferent de la revista "Aquae" i a partir d'aquí, es proposen dues activitats:
1. Conèixer l'estructura bàsica d'una revista, a partir de les preguntes següents:
- Quin és el títol de la revista, què significa i amb quina llengua està escrit? Per què penseu que té aquest títol? Quin títol proposaríeu vosaltres?
- Quin número és? I la data?
- A partir del sumari, quines són les parts principals de la revista?
- Cada quan es publica? Quants exemplars s'editen? Quin preu té?
- Quantes pàgines té?
2. Recerca d'una notícia i presentació davant els companys i companyes:
- Buscar una notícia relacionada amb l'aigua, les restes arqueològiques (Camp dels ninots) o les termes romanes. D'aquesta manera, els alumnes coneixeran els temes de més interès de Caldes.
- Una vegada, cada grup ha seleccionat la notícia, ha d'elaborar un resum i una opinió sobre el tema.
- Després, cada grup ha de fer de la presentació com si fos el "telenotícies" en directe. Dos alumnes seran els presentadors que explicaran la notícia i connectaran en directe a Caldes on dos caldencs, els dos altres membres del grup, respondran a les preguntes dels presentadors i donaran la seva opinió.
- Per fer la presentació a classe, els presentadors es col·locaran a la taula del mestre.
Durant les diferents presentacions, la mestra gravarà les notícies del diferents grups per tal de crear un telenotícies que resumeixi els tres temes d'interès del poble.
Objectius:
- Conèixer l'estructura d'una revista
- Ser capaç de cercar la informació que es demana (Competència del tractament de la informació i digital i Competència comunicativa lingüística i audiovisual)
- Sintetitzar amb les pròpies paraules, evitant la còpia
- Treballar i organitzar-se en grup (Competència social i ciutadana)
- Parlar de forma entenedora (Competència comunicativa lingüística i audiovisual)
- Respectar i aprendre de les presentacions de cada grup (Competència social i ciutadana)
Avaluació:
- De la primera part de l'activitat, comprovar que les respostes corresponen a allò que es demanava
- De la segona part, que la notícia correspongui amb un dels temes que es presentaven
- Capacitat per resumir
- Expressar-se de forma clara davant els companys utilitzant el registre adequat per un telenotícies
Material necessari (propostes):
- Revista Aquae, Núm. 4 - Juny 2002
- Revista Aquae, Núm. 7 - Juliol 2003
- Revista Aquae, Núm. 13-14 - Desembre 2005 - Gener 2006
- Revista Aquae, Núm. 15-16- Juny 2006
____________________________________________________________________________
Bon dia companys !!!
ResponEliminaEn primer lloc m'agradaria dir que pensem que aquesta activitat està ben pensada i la idea és bona i interessant!! L'heu redactat molt bé i és clara i concreta. Pensem que l'activitat és correcta per cicle superior i la veritat és que no tenim cap crítica per fer-vos!!
Heu fet una bona feina!!!
Hola noies!!
ResponEliminaPer una banda, volem felicitar-vos ja que pensem que teniu el blog al dia i molt ven estructurat i explicat.
I per l'altre, dir-vos que aquesta activitat ens ha semblat molt interessant i molt ven pensada. A part, està redactat de manera molt clara i entenedora, així que només ens queda dir-vos que seguiu treballant així de bé!
Endavant!
Bon dia noies!!
ResponEliminaPrimer dir-vos que pensem que la idea d'aquesta activitat és molt bona i original. És un bon recurs per a treballar els diversos suports i fonts d'informació i relacionar-ho amb les ciències socials. Heu fet un bon treball.