Activitat didàctica 4

INVESTIGUEM EL TURISME CALDENC

Què aprendran els alumnes?
Mitjançant l'activitat descrita a continuació, els nostres alumnes aprendran quin tipus de clients gaudeixen dels balnearis de Caldes de Malavella, i si aquests influeixen en el turisme de la vila. També hauran de desenvolupar els coneixements d'informàtica per elaborar els gràfics que mostrin els resultats de les enquestes i, finalment, extreure'n conclusions.

A qui va dirigida l'activitat?
Aquesta activitat va dirigida als nens i nenes de cicle superior. És viable tan realitzar-la a 5è, com a 6è.

Desenvolupament de l'activitat:
Primerament, a classe de Medi Social i Cultural la mestra explicarà en què constarà l'activitat que realitzaran. Tindrà 3 parts, que són les següents:

1. Se separaran els alumnes de la classe en dos grups, de manera que uns aniran al Balneari Prats i els altres al Balneari Vichy Catalán, acompanyats del nombre de mestres necessaris per als alumnes que siguin. Un cop allà, faran grups de quatre, i s'hauran d'encarregar de preguntar, educadament, als clients les següents qüestions:

  • Quina edat té vostè?
  • Ve sol o acompanyat? Qui l'acompanya (en cas que no vagi sol)?
  • Quin és el seu lloc de procedència?
  • Ha visitat o té previst visitar la vila de Caldes de Malavella durant la seva estada?
  • Creu que si no hagués estat per el Balneari, no hagués conegut Caldes de Malavella?

2. A la següents classe de Medi Social i Cultural, es parlarà sobre els resultats obtinguts a un Balneari i altre, en un debat dirigit per la mestra. Tot seguit, per grups (els mateixos de la sortida) començaran a elaborar els gràfics amb l'ordinador, que mostraran:

  • Intervals d'edat dels clients enquestats (gràfic de barres, i després se'n pot fer el gràfic circular, per treballar els percentatges).
  • Tipus de clients: individuals, parelles, famílies (gràfic de barres, i després se'n pot fer el gràfic circular, per treballar els percentatges).
  • Lloc de procedència dels clients: pobles gironins, gent de tot Catalunya, gent de fora de Catalunya (gràfic de barres, i després se'n pot fer el gràfic circular, per treballar els percentatges).
  • Percentatge de gent que visita Caldes durant la seva estada (gràfic circular).


3. Un cop els gràfics estiguin acabats (es realitzaran en, aproximadament, dues sessions de classe), es tornarà a fer un debat amb tot el grup classe per extreure conclusions sobre la relació entre els balnearis i el turisme de Caldes. Es remarcaran molt aquestes conclusions i s'escriuran a la llibreta.


Objectius:

  • Aprendre més sobre els balnearis dels Caldes, així com, dels seus treballadors.
  • Millorar l'ús de les TIC.
  • Fomentar l'autonomia i l'iniciativa a l'hora de relacionar-se amb gent desconeguda.
  • Fomentar l'esperit crític i el diàleg a través del respecte entre els companys i envers el mestre.


Avaluació:

  • S'avaluarà el fet que els alumnes hagin completat les preguntes de la primera part i s'hi n'hi haguessin afegit més.
  • La participació de tots els alumnes i el respecte dels torns de paraula i envers els companys seran punts clau en l'avaluació del debat. 
  • L'ús correcte, tot seguint les indicacions del mestre, de les TIC es tindrà en compte en l'avaluació del treball final. 
  • Finalment, comprovar que els gràfics siguin correctes contrastant-los amb les dades obtingudes.
___________________________________________________________________________

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada